Bieszczadzkie Centrum Turystyki i Promocji w Ustrzykach Dolnych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://bctip.ustrzyki-dolne.pl
Dane teleadresowe jednostki:
Telefon: (+48) 13 471 11 30, 662 126 104
E-mail: cit@ustrzyki-dolne.pl
Adres korespondencyjny: ul. Rynek 16, 38-700 Ustrzyki Dolne
Data publikacji strony internetowej: 30.04.2017 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 27.03.2020 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 27.03.2020 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pan Jacek Łeszega, j.leszega@ustrzyki-dolne.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 13 471-11-30 lub 662 126 104. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Bieszczadzkiego Centrum Turystyki i Promocji w Ustrzykach Dolnych ul. Rynek 16, 38-700 Ustrzyki Dolne
Budynek nie posiada wejścia głównego, do którego można się dostać wprost z poziomu terenu. Bieszczadzkie Centrum Turystyki i Promocji nie posiada miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych i innych. Nawierzchnia przed wejściem do budynku jest utwardzona – kostka brukowa. Wejście do budynku nie jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Przed drzwiami wejściowymi znajduje się schodek prowadzący do przedsionka, w którym znajdują się dwa schodki. Z przedsionka przechodzi się do pomieszczenia biurowego. Nie ma obszarów kontroli. W budynku nie ma pętli indukcyjnych, także nie ma oznaczeń w alfabecie braille'a oraz druku powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma windy brak oznaczenia kontrastowego. Na terenie obiektu nie ma możliwość skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.
Serwis urzędu został stworzony zgodnie ze standardami W3C oraz WCAG2.0 w oparciu o mechanizmy ułatwiające osobom niepełnosprawnym dostęp do publikowanych treści.
Zgodność ze standardami
Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
- HTML5
- WCAG 2.0 (Podwójne A)
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.
Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu.
Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.